måndag 11 april 2011

Ännu ett hundklistermärke

Med risk för att bli utnämnd till Uppsalas hundbajsblogg istället för Fålhagenblogg så postar jag nu denna bild. Jag lovar, efter det här ska jag inte nämna hundbajs mer på minst en månad! Min brorsa har redan sagt till mig att jag pratar alldeles för mycket om toaletter med främmande folk (...), så jag ska försöka att inte prata för mycket om hundarnas toalettbestyr också. Men dels är ju hundbajs ett av de få problem som finns i vår underbart lugna stadsdel, och dels satt ju det här klistermärket på ett stuprör längs Väderkvarnsgatan när jag passerade i förra veckan. Jag tyckte att det var så roligt och pedagogiskt att jag bara måste fota det :). Klistermärket är framtaget av Svenska Kennelklubben som en del av en nationell kampanj för... ja ni kan gissa vad :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar