lördag 2 april 2011

Korsningen Vaksalagatan-Väderkvarnsgatan








När jag precis hade flyttat till Fålhagen så höll jag på att krocka i den här korsningen eftersom jag trodde att man bara kunde svänga till vänster från vänsterfilen om man körde från Friskis och Svettis-hållet mot Fålhagen. Jag höll på att frontalkrocka. Nu vet jag bättre.

För några dagar sedan såg jag någonting läskigt. En liten bil körde fel här i korsningen och hamnade på fel sida av esplanaden, alltså körde den lilla bilen mot mötande trafik. Inte en bra idé!!! Bilisten möttes av tutande medtrafikanter. Så ett tips: kör rätt i den här korsningen så vi slipper olyckor och irritation.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad jag hatar den där korsningen. Den flyter ju inte alls på när man ska svänga.Först ska man vänta på att folk som kör rakt fram ska köra sen på alla gående. Riktigt kul när det är massa bussar också

Skicka en kommentar