onsdag 13 april 2011

Rödvinsfålhagen















Det verkar som om att våren kommit och att vi i Fålhagen börjat tokdricka rödvin. Bilden ovanför speglar rödvinsverkligheten utanför vårt soprum. Jösses! Tänk om man skulle få pengar för allt det där. Jag ska fortsätta observera rödvinskonsumtionen i Fålhagen under sommaren eftersom grillsäsongen har inte börjat än. Eller betyder den överfulla glasinsamlingen att sophämtarna glömt tömma den i veckan. Det är inte så lätt att se den eftersom det inte finns någon skylt eller lapp om att vinflaskorna sorterar här. Därför envisas en del med att ställa sina flaskor in i sophuset vilket är helt fel. Om jag vore en IT-guru så skulle jag nog vara en appist, alltså en person som jobbar med att göra och utveckla appar. Tyvärr så är jag bara en lappist, alltså personen som skriver arga lappar fast med vänlig ton. Undrar hur man ska skriva om den överfulla glasinsamlingen på ett pedagogiskt sätt. Ska fundera på det.


Granpinnen till vänster om glasinsamlingen har också en historia att berätta men det ska jag skriva om en annan gång när jag vet helhetsbilden bakom det hela.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar