tisdag 19 april 2011

Uppsala 86ers - idrottsplatserna i Fålhagen















Riktigt så här illa kommer det inte att se ut när Uppsala 86ers kör igång med sina träningar på Fålhagens IP på tisdag. Snön har precis hunnit smälta bort och det har jag sett med egna ögon eftersom jag var där och sprang lite. På Fålhagens IP kommer laget att lära sig att käka gräs för att ta sig till slutspel i år igen, i sin egen division alltså. Jag var och såg några matcher förra säsongen och jag räknar med att hinna se alla hemmamatcher den här säsongen. Förra året spelade Uppsala 86ers bättre än på mycket länge och man hade fått ordning på de grundläggande detaljerna. Jag är helt frälst i amerikansk fotboll som spelas i alla väder. Underbart!

Mitt i Fålhagen kommer att vara på plats och rapportera om Uppsala 86ers första hemmamatch på Österängs IP den 14 maj 2011 kl.13.00. Kom dit du med och se till att laget som faktiskt spelar sina hemmamatcher i Fålhagen får maximalt med stöd.

Spelschemat: http://amerikanskfotboll.com/div-1.html

2 kommentarer:

Anonym sa...

De har redan varit på Fålhagens ip nån vecka. Sett att de har tränat när jag har varit ute. Kul att ni kommer följa laget.

Anonym sa...

Det känns onekligen riktigt roligt att veta att vi har lite stöd! Ska bli spännande att se vad du skriver om oss! Kan för övrigt tipsa om kommande träningspass på lördag, scrimmage defense mot offense ute på valsätra ip om jag inte minns fel. Mer info att finns att finna under vår föreningssida!

Keep up the good work!

Mot superserien och SM-guldet!

/86er

Skicka en kommentar