söndag 17 april 2011

3:or i Fålhagen

Bild lånad från Widerlövs annons om Väderkvarnsgatan 54 a

Som vi tidigare har skrivit om kan det vara svårt att hitta en trea i Fålhagen, eftersom det mest finns 1:or och 2:or här. Vi själva lyckades ju till slut med det för ett par år sedan, men det var efter långt letande och många visningar. Därför känner vi lite extra för dem som vill hitta en trea här (eller ännu värre - en 4:a eller större). Igår såg jag en jättefin trea i Bostadsguiden, som jag nu har letat upp på Hemnet: http://www.widerlov.se/maeklare-uppsala/bostadspresentation/?id=7708. Det är Widerlöv som säljer denna underbara lägenhet som ligger på Väderkvarnsgatan. 30-talscharm, högt i tak, trägolv, och snygga tapeter! Nyrenoverat badrum och kök (det sistnämnda tycker jag iofs är tråkigt eftersom jag gillar gammaldags köksluckor mm). Lite högt pris (2,15 milj), men verkar vara värt det!

Sedan finns det även två treor borta på Petterslundsgatan och Österängsgatan som har legat på Hemnet i hela 29 dagar. Att de inte har blivit sålda än tror jag beror på att de har lite för högt pris (kring 1,9 milj). De här områdena är kända för att ha lägenheter med lite lägre pris än främre Fålhagen, och då vill man inte betala nästan två miljoner för en trea. Men lägenheten på Österängsgatan är i för sig nyrenoverad och snygg (fast badrummet gillar jag inte), så den är värd ett högre pris än den på Petterslundsgatan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar