onsdag 20 februari 2013

Restaurang Dryck

Förra helgen hade jag besök från Finland och vi fullbordade en riktig krogrunda med flera restauranger som har fokus på dryck. Restaurang Dryck i gamla stationshuset var helgens absoluta höjdpunkt. Ingången är lite svår att hitta men om du hittar till Olof Palmes plats så är det bara ta sig rakt mot det gamla stationshuset så hittar du ingången. Restaurang Dryck måste vara Uppsalas minsta restaurang och det är mycket trevligt ställe att spendera några timmar på. Eftersom jag och min kompis var ute efter drycker så testade vi inte maten men några andra gäster gjorde det och det doftade gott. Jag ska nog snart dit och testa maten också.

Dryck har ett mycket trevligt ölsortiment med betoning på mina favoriter: Pale ales. Min kompis testade en fransk cider som också var mycket god. Min uppmaning till alla fålhagenbor är att ni ska besöka Dryck! Väl där så får ni mycket personlig service. Sådant gillar jag. När personalen dessutom kan sin sak, alltså dryckerna så blir jag ännu mer gillande.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar