söndag 3 februari 2013

Spytips i Fålhagen


Mitt i Fålhagen vill tipsa dem som verkar ha som vana att spy bakom trappan till spåren. Jag säger inte att man inte ska få spy på offentliga platser men det är lite grand som med hundbajs. På fel ställe blir det bara äckligt och jobbigt för oss andra. Låt mig nu tipsa dig om hur du ska spy, om du nu måste, bakom trappan.

Det grönmarkerade området står för området där de flesta spyr just nu. Olyckligtvis så råkar det sammanfalla med min gångväg när jag försöker undvika trubaduren, tiggare och stockholmspendlare. Jag förstår att det är frestande att spy och kunna luta sig mot trappväggen medan man gör det. MEN det blir så äckligt för oss andra!

På bilden ser du hur egentligen ska göra. Inta positionen ovan. Det är viktigt att munnen hålls ovanför avloppet. Det är så det blir bättre för oss alla. Akta bara för att du inte ställer dig på alla fyra på cykelbanan för då är det kört. Påkört.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar