torsdag 14 februari 2013

Röda rummet för pendlare


Ibland blir Mitt i Fålhagen-bloggaren lite kulturell och vad passar bättre än att göra det på Alla hjärtans dag. Jag har läst 2/3 av Röda rummet på riktigt och resten skummade jag igenom. Det var dåligt av mig. Personligen tycker jag att Brott och straff är en mycket mer intressant bok men jag ska nu ta mig genom Röda rummet. Jag hittade en mycket läsarvänlig bok i Pocketshopen på Resecentrum. Det illustrerade Röda rummet! Var klickar man like här? Perfekt för en stressad fålhagenpendlare :). Varför känns det här lite som att man fuskar. Lite samma om man skulle låta ett städbolag sköta hemmet mot rutreducerade priser. I vilket fall som helst så känns det lättare att ta itu med Röda rummet efter flera års uppehåll när man kan titta sig till handlingen. Ser nästan framemot att träffa en illustrerad Arvid Falk. Efter att läsningen av senaste nobelpristagarens bok avstannat då jag tröttnat på hans åsneljud känns det faktiskt trevligt att komma igång med Röda rummet igen.

P.S. Lite roligt att Eddie Meduza råkade komma med på bilden. Jag lyssnade på hans Torsten hällde brännvin i ett glas åt Karin Söder medan jag skrev detta inlägg. Jag är mångkulturell :). Eller borde jag säga hög- och lågkulturell :).


0 kommentarer:

Skicka en kommentar