lördag 4 augusti 2012

En lösning på tiggeri

Jag skrev tidigare om tiggeriet i Fålhagen. Då var jag inne på tiggeriet vid Resecentrum men senare har jag upptäckt/blivit tipsad om att det  alltid är någon som tigger vid busshållsplatsen på Vaksalagatan, i höjd med Sivia torg. Medan jag reste i Europa så såg jag den här skylten. Mycket saklig och påpekar att det är upp till oss hur tiggerisituationen ser ut i Fålhagen. För min egen del så betalar jag skatt och så köper jag nästa varje nummer av Situation Stockholm för jag tycker inte att vi ska ha hemlösa i Fålhagen eller i Sverige överhuvudtaget. Det måste de gemensamma pengarna räcka till.

Häromdagen skulle jag köpa lite frukt på Vaksala torg och åkte inlines dit. På torget pekar en alkoholist på Kvarnen och säger att det finns en skoaffär där :). Det var en rolig kommentar. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar