fredag 31 augusti 2012

Samantha Fox i Fålhagen

Ibland måste bloggaren ta till kvällstidningsmässiga rubriker för att locka till sig läsare. Hoppas att du inte känner dig lurad. Nu när både Veronica Maggio och Benny Andersson besökt Fålhagen så passade jag på fortsätta med musikspecialiteter. En morgon när jag var på väg till jobbet såg jag en LP-skiva på trottoaren. Det är inte så ofta man ser sådana skivor längre. LP:n var Samantha Foxs. Tyvärr så kollade jag inte mer noggrant på skivan. Jag såg bara ordet Jive. Ok, Jive är namnet på skivbolaget men det var då jag kom på att tänka på hur det skulle låta om Samantha Fox kört lite jivemusik :).

Jag tycker att jag ofta ser LP-skivor och CD:ar i korsningen Ymergatan och Väderkvarnsgatan. Undrar om det är någon musikfantast som bor i Fålhagen och som alltid är lite för sen till tåget och måste därför älga över Väderkvarnsgatan vilket resulterar i att man tappar en och annan skiva. Eller är personen på väg hem från en efterfest. Det är såna saker jag går och tänker på. Livet är som Sims. Eller Sliding Doors.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar