torsdag 30 augusti 2012

Gratis kaffe i centralpassagen

Tiggarna har nu försvunnit från centralpassagen. Det är skönt. De som säljer Situation Stockholm är inte tiggare och de saknar jag. Jag brukade alltid köpa det senaste numret och prata med dem så jag undrar om inte Situation Stockholm-försäljare tänker komma tillbaka till centralpassagen. Det vore synd. Vet du var jag annars kan köpa Situation Stockholm?

Förra veckan var det andra som tagit över centralpassagen. Medborgarskolan var där. Länsförsäkringar var där. Medborgarskolan tror jag försökte sälja kaffe och sånt medan Länsförsäkringar försökte ge oss gratis kaffe. Det intressanta var att väldigt få stannade för att ta mig sig en kopp kaffe trots att den hade varit gratis! Inte ens jag som är gravt kaffeberoende stannade. Varför?

Jo, jag är så van att om någon försöker dela ut/bjuda på någonting vid centralpassagen så jag tänker  att man tvingas betala nåt eller lyssna på ett säljtal. Det har man inte tid med på morgnarna. En annan förklaring skulle kunna vara att ingen vågar dricka en kopp kaffe om de ska åka tåg och riskera bli kissnödiga. Man vet inte om tåget når slutstationen och om toaletterna fungerar hela resan.

Skämt åsido, vi fålhagenbor är nog lite för vana att det alltid finns folk som vill oss någonting när vi passerar centralpassagen. Och så är vi lite för stressade också. Jag ska se till att bli mindre stressad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar