onsdag 1 augusti 2012

Färdhagen

När en dators kapacitet inte räcker till så blir det lite huvudlöst så som på bilden ovan (Madden). Så kan det bli ibland. Det är kapacitetsproblem som sägs ligga bakom de huvudlösa lösningarna för resor från och till Uppsala. Jag fick uppleva detta ännu en gång när jag skulle till Finland och hade kaninen med mig. Låt mig ta det från början...

Resecentrum har plats för tåg- och UL-trafiken. Vill du däremot åka med Swebus så måste du klättra upp till Storgatan och det är väl inte så katastrofalt, för man säga att bussarna ändå startar från Resecentrumområdet även om de inte åker från samma sida av spåren som UL:s bussar, vilket vore det mest logiska.

Vill man däremot åka t.ex. buss till finlandsfärjorna så måste man ända bort till korsningen Hjalmar Brantingsgatan och Tycho Hedéns väg. Det är en orimlig lösning tycker jag. Jag har tur att jag bor i Fålhagen så jag har nära till alla de här platserna men jag tycker synd om alla andra som måste byta bussar eller använda sig av apostlahästar för att ta sig till Willy:s typ. Orimligt. jag tycker att man borde undersöka möjligheten och lösa den ohållbara situationen för långfärdsbussar och färjebussar. Det borde man göra. Varför har man inte gjort någonting åt detta?
http://www.unt.se/inc/print/buss-nekas-plats-vid-resecentrum-1019845-default.aspx

Med tanke på hur det ser ut idag så är jag redo att döpa om Fålhagen till Färdhagen.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det rä rätt bedrövligt att de inte kunde få till en vettig lösning fär långfärdbussar när de byggde resecentrum. Uselt faktiskt

Skicka en kommentar