måndag 4 november 2013

Boulebana i Fålhagen...


Ibland ter sig världen väldigt komplicerad. Först skulle man bygga en boulehall i Fålhagen och platsen som man hade valt för detta ändamål var Fålhagens IP. Jag vet inte varför man inte byggde en boulehall men det löste sig ändå eftersom boulespelarna fick en hall i Gottsunda när tennisspelarna flyttade ut. Jag har ingenting emot boule men eftersom jag drabbats av boulespelare tidigare så kräver jag att denna boulebana fylls med spelare på sommaren.

Jag har varit med om att man byggde en boulebana i Flogsta, mitt ibland höghusen. Ingen använde banan. Däremot så förstörde man väldigt mycket gräsmatta för studenter som gillade att sola sig där. Så därför hoppas jag att man kommer att använda den här boulebanan mycket mer.

För att det ska hända så måste även vi som inte spelar boule visa respekt för boulebanan. När vi tog en trevlig promenad runt Fålhagen och  Vallbydungen så såg vi att någon låtit sin hund bajsa på boulebanan. Till den hundägaren vill jag bara säga att man ska plocka efter sig. Tack på förhand!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar