tisdag 19 november 2013

Ta inte Frodetrappan - ett bättre alternativ


Människan och därmed även jag, är sina vanors fånge! Flera gånger har jag tagit mig till Frodetrappan med reseväska eller cykel, bara för att upptäcka att det är väldigt jobbigt att ta sig ner eller upp där. Ja, jag har sätt folk med mountainbike cykla både uppför och nedför trappan men det ser inte ut som att majoriteten skulle klara av det utan att hamna på Ackis. Därför vill jag nu tipsa er om ett bättre alternativ, förut satt du bor mitt i Fålhagen och kan ta Ymergatan ner mot Stationsgatan.

Den absolut bästa vägen för en cyklist eller en person med en reseväska är att man tar sig hela vägen ner på Ymergatan och då kommer man till cykelvägen som du ser på bilden ovan. Där går det att både cykla och släpa en reseväska efter sig. Ett problem är att belysningen inte är den bästa så är det lite jobbigt för man ser inte t.ex. gropar och vattenpölar osv. Här kunde man uppgradera belysningen lite för säkrare cykelresor. Bara en tanke.

En nackdel med den här cykelvägen är att man hamnar bakom Stationsgallerian och den passagen är inte den mest inspirerande om vi säger så...men nu är det åtminstone lättare att cykla till stan.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar