tisdag 5 november 2013

En parkeringslösning och ett boktips

UNT har skrivit om hur felparkering blir dyrare i Uppsala. Det tycker jag är bra. Man ska inte felparkera, för vissa gör det medvetet och om de inte gör det medvetet så borde de inte ha körkort. Så ja, nu har jag skrivit en gubbrad också. Den här bilden på kreativ parkering skickade en läsare till oss. Extremt praktiskt! Det kanske är så att vi som bor i stan ska börja köpa mindre bilar för då kan antalet parkeringsplatser fördubblas :).

Jag passar på att tipsa alla om en mycket bra bok. Jag har precis börjat läsa den, kommit ungefär 70 sidor in i boken men den är bra! Mycket bra! Jag tycker att du ska läsa den också. Boken heter En man som heter Ove, skriven av Fredrik Backman. Den handlar inte bara om livet i en bostadsrättsförening utan den har ett djup i sig också. Man skrattar och gråter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar