lördag 30 november 2013

Bloggpolitik på bloggen från och med den 1 december...

Decembermånad är snart här och jag försökte komma på någonting intressant att skriva om. För att du inte ska ligga som en klubbad säl eller om det är sjölejon på bilden när det är dags för val nästa år så ska du nog läsa svaren de olika partierna skickat på mina frågor. Tanken är inte att bloggen ska förvandlas till en politisk arena utan bara att man ska kunna jämföra vad olika partierna i Uppsala tycker om frågor som är viktiga för mig. Om du vill kommentera så använda gärna ditt riktiga namn då jag inte gillar att man gömmer sig bakom en massa alias.

Just det, jag skickade frågorna till alla partier som är med i Uppsala kommunfullmäktige till den adressen som jag bedömde var lämpligast för att få ett svar. Endast två partier hade tydliga emailadresser för partiet, om du inte hittar ditt parti här så kan det bero på att mitt mail fastnat i fel inkorg :). De här partierna har svarat och jag kommer därför rösta på ett av dem (funderar på att sprida riskerna och välja lite olika partier i olika val :)). Det är även kul att när svaren ser annorlunda ut. .

Som man säger på Melodifestivalen...imorgon köööör vi...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar