fredag 8 november 2013

Skapa Asiatown i Uppsala



Ibland hamnar jag utanför Fålhagen. För en vecka sen var jag och Niina ute och åt middag på den japanska restaurangen Ai (underbara rolls). Men det var den korta promenaden på Bredgränden mellan Kungsgatan och Dragarbrunnsgatan som fick mig att tänka på att den här gränden kunde man göra om till en Asiagränd. Med lite inspiration från Chinatown eller Japanesetown (heter det så?). Lite röda lyktor och drakar skulle liva upp gränden som just nu är aningen tråkig. Och restaurangerna finns ju redan där eller vad sägs om Amazing Thai, Ai, China Garden och China River. Perfekt!



 Jag måste bara lägga ut bilderna från Ai. Jag hade rom och majonnäs på mina rolls. Niina tog avokadorolls. Mums...riktiga hantverk. 





0 kommentarer:

Skicka en kommentar