lördag 8 november 2014

Cykelbanor och Uppsala...


Nu hamnar vi lite utanför Fålhagen igen men eftersom detta är längs min arbetsväg så tänkte jag passa på att skriva om cykelbanan längs järnvägen mot Lindvalls kaffe. Jo, cykelbanan har inte funnits länge i dess nuvarande form och redan gräver man upp den. Visserligen så har man ett bra syfte. Jag tror nämligen att man bygger värmeslingor under cykelvägen så att det ska kunna användas året runt. Det är en helt fantastisk idé! Synd att man inte kom på det när man byggde cykelbanan :). Men jag gnäller inte, det här kan betyda att jag kan åka inlines även på vintern och det vore coolt. Eller så är jag helt ute och cyklar...

En helt annan sak, den 10 november, alltså om två dagar  inviger man en ny cykelbarometer vid resecentrum! Fantastiskt! Då vet vi hur många cyklister som passerar resecentrum varje dag :). Sånt här tycker jag är kul, riktig statistik. Invigningen är kl. 16 och då bjuds det på varm dryck och något gott att äta! Jag tänkte gå dit och ta med mig sonen också :).


0 kommentarer:

Skicka en kommentar