lördag 29 november 2014

Utfart dygnet runt


Jag tokgillar den här skylten. Älskar budskapet om att utfarten existerat dygnet runt och inte bara vissa tider på dygnet. Jag misstänker att någon eller några inte respekterat att det finns en utfart här även på kvällarna och nätterna. Problem måste man ha haft eftersom man varit tvungen att sätta upp en skylt med text också :).

För många år sen körde vi relativt regelbundet genom Västerfärnebo, om jag inte minns fel, och där hade man då gjort någonting väldigt intressant. Man hade satt upp farthinder som var avsedda för att man ska köra 30 km/h. Skylten som varnade om farthindren informerade föraren om att 30 km/h i timme gällde bara vissa tider så när jag då en gång körde 50 km/h eftersom  30 km/h inte gällde så höll jag på att ha sönder vår bil. Skylten sa en sak men själva farthindren var formade så att man ska köra 30 km/h dygnet runt. Inte optimalt med sådana skyltar. Numera är farthindren i Västerfärnebo bortplockade och det är lika bra det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar