fredag 9 januari 2015

Från Fålhagen till Boländerna


Jag har blivit miljövänlig, eller åtminstone så har jag känt behov att utöka mina barnvagnspromenader. Förra veckan upptäckte jag en trevlig cykelväg från Fålhagens IP till Boländerna och barnvagnen är som en kundvagn som man kan släpa med sig saker från Boländerna. Men det bästa med cykelvägarna är att man slipper bilarna. 

Och så går cykelvägen förbi kraftvärmeverket som är en mäktig syn när det är mörkt runtomkring. Jag kan rekommendera den här lugna vägen till Boländerna där det den 2 januari var alldeles för mycket folk ute med sina bilar. 

För övrigt så ogillar jag dessa köplador (som för övrigt verkar vara mycket lättare att bygga än en ishall) för de tömmer ju centrumet. Tyvärr. Mer om detta i andra städer (en mycket läsvärd text): http://www.aftonbladet.se/nyheter/feature/article20009867.ab



0 kommentarer:

Skicka en kommentar