onsdag 14 januari 2015

Snöröjning som fungerar


Så kom den äntligen! Vintern och snön! Jag gillar att köra bil när det är snö och minusgrader. Jag har inte haft en bil med antisladdsystem så där jättelänge, så jag håller fortfarande på att lära mig hur det fungerar så att om det blir aktuellt i höga hastigheter så vet jag hur bilen reagerar och hur jag reagerar på det.

Jag har tidigare varit frustrerad över att jag drabbats av en dubbelsnövall när jag försökt komma ut från min parkeringsruta. Det har liksom varit dubbelstöten, om man inte orkat skyffla bort snön ordentligt och snövallen berodde på att två snöröjningsutförare inte samarbetade. Men det var förr det. I år, i helgen hade man samarbetat och det var hur lätt som helst att ta sig ut från parkeringsrutan! Fantastiskt! Tack kommunen och fastighetsskötarna! Fantastiskt!

Ja, jag vet att man inte ska köra bil i onödan men på vintern är det så kul. Ja, alltså njuta av snöiga vägar på ett ansvarsfullt sätt. Njut av vinterväglag och kör ansvarsfullt du också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar