söndag 11 januari 2015

Vilken åsna planerade nya ingången till Kvarnen-gallerian?

Bild på Kvarnen från Fålhagenhållet eftersom jag i min ilska missade att fota från andra hållet

Ursäkta den något arga rubriken, men seriöst?? För det första var det ett jättekonstigt beslut att flytta ingången från hörnet av S:t Persgatan/Salagatan till mitten av S:t Persgatan, då minskar ju antalet människor som tar ett spontant beslut att ta vägen genom gallerian när de kommer från centrum och ska mot Fålhagen. Med minskat antal spontana besökare borde väl även spontaninköpen minska?

Men för det andra: VEM kom på att ingångens handikappramp ska gå från Väderkvarnsgatshållet och upp till gallerian? Det måste väl ändå komma många fler människor från centrumhållet som besöker gallerian? Så nu måste alla vi med barnvagn, rullator och rullstol som kommer från centrum runda hela trappan och den långa rampen innan vi kan gå in. Dessutom är det trångt där så att det uppstår kö om man kommer flera på en gång från olika håll. Jag känner spontant att jag kommer att spontanbesöka Kvarnen mycket mer sällan när jag är på väg hem från centrum...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar