söndag 11 juli 2010

Akta er för tjuvar och så...




















Efter att frusit hela vintern i vår lägenhet så är jag nöjd med att vi nu fått nya fönster. Det är dock väldigt konstigt det här med kallt och varmt. Vintern var lång och iskall. Eftersom medeltemperaturen inte skiljer sig så mycket från år till år så betyder det följaktligen att sommaren då blir varm. Varför har detta då betydelse för oss som bor i Fålhagen? Ja, vi som fått nya fönster håller på att grillas ihjäl och därför har vi fönster öppna dag som natt. Typ. När jag igår lightvinglade hem från Tilltugg (stans bästa restaurang för småhunger och kalla fruktdrinkar) så kom jag att tänka på hur frestande det måste vara för alla tjuvar att ta sig in i folks lägenheter mitt på natten eftersom fönstren är öppna osv. Och så läser jag detta på SvD:s hemsida idag:
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/tjuvarna-tar-sig-in-via-fonstret-nar-du-sover_4978227.svd

Så akta så ni inte får oväntat besök, annars så är det bara att njuta av sommaren.
Varför jag inte sett folk sola på Fålhagens IP är en gåta. Gräsmatta, utsikt över åsen och slottet. Eller har jag bara varit där och sprungit på tider när folk inte solar. Lite reklam: Fålhagens IP har en perfekt gräsmatta för hudgrillning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar