tisdag 6 juli 2010

Sushi i Fålhagen

I söndags eftermiddag blev jag så sjukt sugen på sushi, men jag var lite rädd att det skulle vara svårt att hitta ett sushiställe nära hemmet som har öppet söndag kväll. Jag hade inte behövt oroa mig. Både mikaku och ayako sushi har öppet till 21 även på söndagar, och yama har öppet till kl 20.

Dessutom finns ju det där sushistället i Fålhagen som jag aldrig minns vad det heter (hjälp mig gärna komma på det om ni vet) som har supergod sushi. Ligger gömt i hjärtat av Fålhagen till skillnad från Mikaku som ligger på Höganässidan och Yama som ligger på Centrumsidan. Jaja, ibland måste man vänstra med andra stadsdelar när man är hungrig :).

Om jag skulle betygssätta de tre ovannämnda sushiställena på en skala från 1-10 skulle nog Yama få 9 medan Ayako och Mikaku får 8. Yama har nämligen den godaste sushin jag har smakat, och man får fyra sorters grönsaker med sin portion också. Däremot har de för små bitar tycker jag. Ayakos är nästan lika god, men faller i bitar så fort man rör den. Jag gillar lite fastare form. Mikakus är också nästan lika god, men saknar det där lilla extra jämfört med Yama och Ayako. Akta er däremot för East city. Jag har bara ätit sushi där en gång, men den var inte god i alla fall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar