måndag 26 juli 2010

Bostäder i Fålhagen















Jag ska erkänna att jag ofta surfar in på hemnet.se och kollar på olika lägenheter både här i Fålhagen men även i andra stadsdelar. Det har blivit ett sätt för mig att hålla koll på bostadsmarknaden. Och på något sätt så är det mycket mer konkret än att hålla på med aktier :). Fastighet är en fastighet. Hemnet är jättebra för där kan man lätt söka både på villor och bostadsrätter. Men idag eftersom jag har semester så jag har massor med tid :), hittade jag den här adressen: http://uppsalabostad.se/omrade/falhagen
Där kan man se alla bostadsrätter som är till salu i Fålhagen, Uppsalas trevligaste stadsdel :). UNT brukar ha bra artiklar om vad en kvadratmeter kostar i olika stadsdelar. Senast tror jag så låg Fålhagen högst i pris per kvadratmeter. Snittpriset per kvadratmeter landade någonstans runt 24 000kr/kvm. Prisskillnaderna från snittet kan tyda på att just den speciella lägenheten har det lilla extra :). Eller att den saknar det lilla extra :). Vad vet jag, men nu har jag fått ännu en sida att hålla koll på. Kul!

1 kommentarer:

UppsalaBostad sa...

Hej! Är du intresserad att samarbeta med oss på UppsalaBostad.se? Skicka isf gärna ett mail till oss på info@uppsalabostad.se så kan vi kanske driva lite trafik till dig från vår Fålhagen-sida.

Skicka en kommentar