fredag 16 juli 2010

Värsta Sovjet på Ica Torgkassen















Jag läste igår morse att kyldiskarna har gått sönder i flera affärer i den här hettan, så att affärerna inte längre kan sälja så mycket kylvaror. Jag tyckte synd om de stackare som det har drabbat, men tänkte av någon anledning inte på att det kunde drabba min Ica där jag är stamkund. Men när jag kom dit på eftermiddagen så var det första jag noterade att det inte fanns färdiglagad mat (de har mycket goda sallader, pajer mm annars). Nåja, jag får väl äta korv och nåt tänkte jag och gick till korvdisken, men där låg bara några ledsna Denniskorvar. På dörrarna stod det att kylsystemet var sönder. Hyllorna såg ut som jag tänker mig matkris på Sovjettiden. Nu började jag känna mig lite drabbad faktiskt, jag hade ingen matlagningsinspiration whatsoever, så tänk om alla kyldiskar var sönder, vad skulle jag äta då?? Jo, svaret blev en god indisk färdigrätt, för frysdiskarna var faktiskt igång. Mjölk och yoghurt lyckades jag faktiskt också få. Så dagens I-landsproblem var löst för denna gång.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar