fredag 9 juli 2010

Bostadsföreningens soprum




















Vi var i Skottland nyligen och jag blev helt fascinerad över att man fortfarande har en kran för varmt vatten och en kran för kallt vatten. Kranarna ligger på var sin sida av handfatet. Vad leder detta till? Ja, antingen så skållar man sina fingrar eller så tvättar man dem med kallt vatten. Eller så kör man ketchupsången vid handfatet för att få det lagom varmt. Vad har då detta med bostadsföreningens soprum att göra? Jo, det är nämligen så att bostadsföreningen snålar med ljus i soprummet :). Om man går in där och inte har sorterat klart så kommer man att få göra det i totalmörkret! Man har en jättekort tid på sig att hitta rätt kärl för sina sopor. Jag har funderat på att köra Mora träsks huvud-axel osv i soprummet medan jag sopsorterar så att rörelsedetektorn inte glömmer mig där i mörkret. Jag tycker att man borde ha lite längre tid på sig, så att man ges möjlighet att sortera rätt eller hitta rätt kärl ifall man råkat sortera fel hemma.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar