måndag 12 juli 2010

Det var en gång ett hus



Vi gick förbi ett rivet hus på vår kvällspromenad i Fålhagen. Man börjar ju fundera direkt på varför huset har rivits, fantiserar om att det kanske var ett spökhus som stod här, eller ett övergivet ruckel där diverse skumma figurer höll till. Självklart kan man för sitt liv inte komma ihåg hur huset såg ut, trots att man har gått förbi där ett par gånger tidigare.

Då är det skönt att ha hitta.se och deras gatuvy! Jag glömde kolla vilket nummer huset hade, men efter att ha tittat runt lite i gatuvyn tycker jag mig se att det är det här rödaktiga huset som har rivits. Det ser lite övergivet ut, men inte alltför slitet. Det kanske är angripet av hussvamp? En stor organism som sitter i dess mitt och sprider ut sig. Usch :S. Ska sluta fantisera om detta och gå och göra något vettigt istället.

1 kommentarer:

Fru Puff sa...

Jodå, det är rätt hus men snart kommer det ett fint, helt nytt hus. Själva ytterväggarna kommer redan i mitten av augusti.

Min make och jag äger nämligen tomten (och det rödaktiga huset - Vila i frid). Vad vi håller på med kan man följa på http://villarosenbo.blogspot.com

Jag får passa på att tacka för en härlig blogg om en härlig stadsdel!

Skicka en kommentar