lördag 24 juli 2010

Fålhagens vårdcentral














Efter alla mina promenader runt Fålhagen så ställde jag mig frågande var Fålhagens vårdcentral låg någonstans. Jag ska börja jobba här i stan och skippa pendlandet så då tänkte jag passa på att välja en vårdcentral nära mig och började leta efter Fålhagens vårdcentral under alla mina promenader. Till slut så tröttnade jag och gick in på hitta.se! Vad förvånad jag blev, kan ni gissa varför? Tja, hör och häpna, Fålhagens vårdcentral ligger inte i Fålhagen :). Lite grann som Sunnersta bygg har en lokal i Fålhagen. Intressant. Jag kan förstå att man döpt vårdcentralen som faktiskt ligger i Boländerna till Fålhagens vårdcentral med tanke på att det inte bor så många människor i Boländerna, minns inte på raka arm hur många de är men jag tror att siffran är mindre än 20. Fascinerande. Hursomhelst, skulle ni vilja stödja er lokala vårdcentral så är det bara att joina den. Det gjorde jag :). Om ni inte vet var den ligger så ser ni på bilden att den ligger alldeles bredvid Toyota här i Uppsala.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar