söndag 13 februari 2011

Sjuk i Fålhagen



Ett av anledningarna till att man ville privatisera apoteken var att man skulle ge oss kunder bättre service. I lördags fick jag chansen att testa hur det är att vara sjuk och försöka köpa lite medicin. Närmare bestämt hostmedicin mot torrhosta.
Jag började jakten på hostmedicinen på Coop nära. De hade en hel del andra mediciner också. Tyvärr så hade de bara slemlösande hostmedicin. Senare under dagen, strax efter kl.15, kom jag till Kronans droghandel i Kvarnen. De stängde kl.15 så jag fick inte med mig nån flaska. Pinsamt tidigt om ni frågar mig. Därefter gick jag till Ica Torgkassen där personalen var väldigt hjälpsam men utbudet var under all kritik. Och dessutom fanns medicinerna endast i en sån där automat. Jag var tvungen att gå till apoteket i det nya stationshuset som har väldigt generösa öppettider! Även om man kanske inte kan drabbas av resefeber med SJ så känns det skönt att det finns ett apotek nära Fålhagen som har öppet länge.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar