fredag 18 februari 2011

Tvåor till salu

Köparens bostadsmarknad är just nu ungefär lika öde som den här gatan

Vill du bo i ett Lechehus från 1925 med bastu i källaren:)? Om du dessutom är ute efter en tvåa vill jag tipsa dig om Salagatan 39 C som just nu är till salu. De äkta gamla trägolven och en walk in closet i sovrummet är inte heller helt fel. Men det allra finaste med lägenheten är nog ändå det gamla huset den ligger i. Och de fina gröna dörrarna är med på postern "Dörrar i Fålhagen" som vi har skrivit om här förut.

Nu hade jag tänkt jämföra med en tvåa som är till salu i bortre delen av Fålhagen, eftersom vi så ofta skriver om främre delen. Men eftersom det är så få lägenheter till salu just nu så råkade det inte finnas någon tvåa alls i bortre delen idag. Då såg jag en tvåa i Tripolis, som jag tänkte blir fin att skriva om. Men den har tydligen sålts, så inga bilder finns kvar på Hemnet, bara en med en stor fet röd text med ordet SÅLT.

Så jag får väl skriva om den enda(!) andra tvåan som är till salu i Fålhagen idag. Och den ligger roligt nog också på Salagatan, denna gång Salagatan 51 C. Den är billigare än ovannämnda, men lite mindre charmig. Fina gamla trägolv har den dock, och ligger i ett hus från 1935! Men jag vet inte hur fotografen har tänkt, för han har fått en gul ton i alla bilderna som gör att lägenheten ser jättetrist ut. Så det här är nog en lägenhet som jag inte ska skriva så mycket om, den gör sig nog bättre i verkligheten. Visning på söndag och måndag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar