tisdag 8 februari 2011

Två fina 3:or till salu

Port Arthur
Just nu finns två fina treor till salu i Fålhagen som jag bara måste nämna här på bloggen. Det är ju faktiskt inte helt lätt att få tag på en trea här, eftersom det är 1:or och 2:or som verkar dominera i vår stadsdel. Men nu såg jag en på Hemnet som ligger på Hjalmar Brantingsgatan 27. Vi var faktiskt och tittade på en likadan (tror jag) trea i ett av de husen när vi letade lägenhet 2009. De är jättemysiga lägenheter med öppen spis, stort vardagsrum, fönster åt tre väderstreck, och balkong. Dessutom har den fint parkettgolv, och ett fräscht badrum med golvvärme. Lägenheten är byggd på 1950-talet. Den har fast pris (1 975 000 kr) med först till kvarn, så det är inte säkert den ligger kvar så länge till på Hemnet.

Den andra lägenheten som är till salu just nu ligger på Frodegatan 5E. Den är i en annan prisklass än den förstnämnda, eftersom utgångsbudet är 2 850 000 kr. Men det är en väldigt fin, ljus och luftig lägenhet från 1904. Den har fina trägolv i alla rum, en kakelugn, och ett mycket snyggt kök. För att inte tala om den fina hallen! Dessutom ligger den i det anrika Port Arthur. Spontant tycker jag att priset känns lite för högt, trots allt detta. Men å andra sidan är ett lägenhetsköp i Port Arthur eller Tripolis den säkraste investeringen man kan göra i vår stadsdel. Och det är inte ofta det finns en trea till salu i Port Arthur! Så hade jag pengarna skulle jag köpa den. Och aldrig vilja flytta därifrån :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar