måndag 21 februari 2011

Snabbt, stabilt och jättejättebra

Jag bara älskar comhems nya reklam där Judith och Judith sjunger "snabbt, stabilt och jättejättebra". Den har så skön melodi :). Men för några dagar sedan när vi fortfarande hade internetproblem så kändes låten förstås som ett hån mot oss (men jag kunde inte låta bli att gilla den i alla fall). Men nu verkar det som - ta i trä - att vårt internet äntligen fungerar stabilt!! När jag sitter här på morgonen och surfar trådlöst har jag en hastighet på 18,8 Mbit/s enligt bredbandskollen, och vi betalar för 12-25 Mbit. Tänk att vi fick hjälp så snabbt när vi fick kontakt med rätt person på comhem.. Fålhagenbloggens framtid är nu räddad :).

Men det känns inte rätt i maggropen att bara sitta och berömma comhem. De har ju trots allt schabblat bort vårt hemtelefonnummer, skickat fakturor till fel adress i nästan ett år, och skickat felaktiga räkningar. Och det har aldrig hjälpt att kontakta deras kundservice en gång, utan man måste ringa tills man hittar en vettig person, vilket enligt vår statistik verkar vara ca 1/3 av de som jobbar på kundservicen... Just det, och en gång försökte de sälja ett sämre/dyrare paket till oss än det vi redan hade, när vi ringde för att få hjälp! Men jag ska verkligen försöka glömma allt det där. Nu har vi ju ett bredband som funkar snabbt, stabilt och jättejättebra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar