lördag 12 februari 2011

Snökanoner i Fålhagen















Enligt tidningen Språk så var Snökanon ett av förra årets modeord. Alla vet vad en snökanon är för någonting men det var den nya användningen av snökanon för att beskriva fenomenet när det snöar tokmycket på kort tid. Det var precis det som Fålhagen råkade ut för några dagar sen. Då var det snökaos i Fålhagen. Ja, ännu ett modeord. Snökaos alltså. Jag såg en granne försöka forcera sig genom en snöhög på 50 cm för att ta sig in i soprummet. Ibland är det jobbigt med snö.

Jag har ju tidigare skrivit hur väl jag tycker att man plogat i Fålhagen. Det är verkligen skillnad jämfört med förra året. Det är jättekul. När jag körde bil runt Fålhagen igår så upptäckte jag att det finns verkligen jättemycket snö överallt. Det finns en gata där det ibland är näst intill okörbart. Marielundsgatan blir väldigt smal när det snöar mycket. Man får inte plats med mer en bil där efter en snöstorm. Kanske kunde man göra gatan till en enkelriktad gata, så att man bara kan svänga in på Marielundsgatan från Väderkvarnsgatan och inte som nu att man även kan svänga in på Väderkvarnsgatan. Det vore nog en bra lösning :).

P.S. Jag tog foton när jag besökte Coop nära. Det är underbart väder där ute. Ut och gå alla som bor i Fålhagen. Njut av solen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar