måndag 14 mars 2011

Anmäl felen!

Ibland när jag ser överfyllda papperskorgar eller trasiga parkbänkar så vill jag ringa kommunen och klaga/berätta. Men då tänker jag att kommunen säkert vet om det, men att de har för lite resurser för att åtgärda det. Och jag tänker att den som svarar i telefonen när jag ringer bara skulle tänka att jag är nån jobbig klagotant (eftersom de inte ser genom telefonluren att jag inte är en tant än..).

Men där tänker jag fel! För jag såg i senaste Uppsalatidningen att kommunen hade en annons med rubriken "Anmäl felen!". Och där stod det att kommunen vill veta om alla fel i sina anläggningar, och antingen kan man ringa 018-727 40 45 eller gå in på www.uppsala.se/kommunpolitik/kontakt/felanmalan-/.

Så om ni ser några fel i Fålhagen, så tveka inte att anmäla dem så att vi får behålla våran stadsdel så ren och fin som möjligt :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar