tisdag 1 mars 2011

Parken utan buskar...


I Fålhagens trevligaste park, både för hundar och barn, hade det hänt någonting. Buskarna som så brutalt tog luften ur min amerikanska fotboll i somras hade försvunnit! Bitter var känslan när jag konstaterade detta, för hade man tagit bort de fruktansvärt taggiga buskarna en sommar tidigare så hade jag sparat 200 kronor som jag var tvungen att investera i en ny boll.
Det som är roligt är att parken nu blir ljusare. Det blir svårare att tappa bort sin hund eller barn. Det gör det lättare för både barn- och hundägare att hålla koll på sina käraste :). Det är mycket positivt! Det blir dessutom lättare att röra sig i parken överhuvudtaget.
I somras upptäckte jag att det är många som solar sig i parken. Det blir svårare att sola sig osynligt i parken.
Slutligen vill jag tacka kommunen att de tagit bort de elakt taggiga buskarna från min närmiljö.

3 kommentarer:

J sa...

Vore ju riktigt riktigt nice om alla hundägare kunde plocka upp efter sin hund också när de rastar dem här. Det är riktigt äckligt att gena genom parken nu tycker jag! :-(
Vore ännu trevligare om de inte behövde pinka direkt på gångbanan med men det är nog för mycket begärt.
blää
gnälligt blev det, men skönt att få vädra känslorna (så slipper jag skrika på en stackars hundägare istället ;-) )

J sa...

Hehe jag tror förresten att det var snöröjarna som tog med sig buskarna av bara farten när de tog bort snön :)

Juuso sa...

Det var en god gärning :). Det skulle förklara varför bara hälften är borta :).

Skicka en kommentar