söndag 20 mars 2011

Bandystämning i Fålhagen

Eftersom herrarnas bandyfinal utspelar sig kl 15 idag, och jag inte har någon biljett i år (höll på att frysa rumpan av mig senast, och så är jag inget större bandyfan, så jag var inte så sugen i år), så gav jag mig ut på stan nyss för att känna av lite bandystämning. Vid en första anblick var Fålhagen mycket lugnt på min väg ner mot stationen. Men snart kom en man förbicyklande och pratade i telefon samtidigt: "Ja, jag ska ner på sån där bandyfrukost eller vafan det nu heter". Och när jag kom till stationen kunde jag se supportrar som kom från olika håll förenas och hälsa på varandra.

Jag tog en sväng förbi Studenternas, och där var det redan mycket folk i rörelse. Även poliserna började samlas nere på stan. Jag vände nöjd tillbaks och började gå mot Fålhagen igen. Denna gång tog jag vägen över Vaksala tog, och där var det faktiskt bandystämning! Den här banderollen satt ovanför ingången, och inne i Musikens hus hölls den officiella VIP-bandyfrukosten. Det stod en buss utanför, och jag trodde att den hade skjutsat dit folk som skulle äta. Men nu läste jag på evenemang.se att det faktiskt ingick transferbuss ner till matchen i VIP-paketet. Vi Uppsalabor kan tycka att det är ett löjligt kort avstånd att åka buss, men det är klart, att släppa ut 100-tals förfriskade bandyfans och förvänta sig att de hittar ner till Studenternas vore nog lite för optimistiskt :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar