tisdag 15 mars 2011

Vårtecken i Fålhagen...


Idag kom jag att tänka på det. Det finns tydliga vårtecken i Uppsala. Det var helt underbart att springa i morse och när jag passerade Gränby så släcktes gatubelyseningen kl. 05.40. Det mina vänner är ett tydligt vårtecken. Ett annat är folk som springer efter stadsbussarna nu när trottoarerna åter är rätt så isfria :). Jag reagerade på brådskan i morse när jag gick mot jobbet. Alla andra verkade ha så himla bråttom.
Ännu ett vårtecken är att alkisarna har dykt upp som trattkantallerna ur intet. Där satt de idag kl. 12 när jag skulle hem och luncha med Da Vinci (vår kanin heter så). Där satt de på Fålhagens solsida, Vaksala torg. En av alkisarna hade tydligen bestämt sig för att fira den första riktiga vårdagen med att bli pissfull och aggressiv. Det var mindre trevligt. Ännu ett vårtecken var ett rollatormöte mitt på Vaksala torg. Gamlingarna har nu vågat ge sig ut för att njuta av den broddfria tillvaro. Det måste vara toppen av livskvalitet för de äldre. Förresten så var alkisarna borta när jag gick hem från jobbet. Musikens hus hade kommit ivägen för solen och det var inte så varmt längre. Nåväl, nog om vårtecken.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar