lördag 11 februari 2012

Almtunakyrkans tjänster




















Religioner är som rötter, de börjar ungefär på samma ställen men sprider sig sedan åt olika håll. Vissa rötter blir tjockare än andra men alla behövs för att människans tankar om livet och stadiet därefter ska tillgodoses. Det tycker jag är bara bra. På sistone har jag haft mycket tankar om meningen med livet och hur orättvist livet kan vara, och då pratar jag inte det ekonomiska, utan mer om hur olika länge vi lever.

Varje söndag kl. 18 hör jag kyrkklockorna från Almtunakyrkan. Jag vet inte om det är då man ska gå dit eller vilken tid gudtjänsterna är. Det ska jag ta reda på så att man kan ta en sväng förbi där någon söndag och ge kroppen och själen en lugn stund. Jag är oreligiös men jag uppskattar det lugnet man kan njuta av i kyrkorna.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Här är kalendariet för Almtuna:) Mvh JKL http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=744616

Skicka en kommentar