torsdag 9 februari 2012

Klotter på rätt ställe?

När jag gick en promenad i Fålhagen såg jag den här stenen som någon hade klottrat på. Om man nu måste klottra någonstans så tycker jag att såna här stenar är utmärkta alternativ, till skillnad från tex huset här nedanför vars fasad är helt förstörd av klottret.

Men man ska inte klottra på vilka stenar som helst. Om man klottrar på stenar som har lavar och mossor på sig så kan man döda dem. Samma gäller för övrigt träd. Jag kan inte förstå folk som klottrar på träd, har de ingen respekt för naturen:(? Men hur som helst, kala stenar tycker jag kan vara ett alternativ, liksom fula gångtunnlar:).

1 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Jag skulle vilja att stan släppte lös klottrare på den gräsliga betongmuren vid rondellen på Strandbokilen - vid järnvägen.

Skicka en kommentar