måndag 13 februari 2012

Vaksalagatan och mordutredningen




















Läste i tidningen i fredags att polisen misstänker en 21-årig man för mordet på den 26-åringa mannen som sköts ihjäl här i Fålhagen annandag jul 2011. Det är aldrig rätt med ett mord så jag hoppas att polisen hittar den skyldige. Det stod i tidningen att den misstänkta mördaren flytt utomlands.

Den dödade 26-åringen ser ut att ha haft en del mindre trevliga saker för sig så han kanske sågade sitt eget träd. Nu när man gallrat i skogen, är det väl på sin plats att se hur återväxten ser ut. Jag hoppas på evolution eller något annat som gör att unga män ska hitta sig själva och skapa rötter och empati tidigt i sina liv. Arga unga män är ett samhällsproblem.

Det här var det sista inlägget om mordet i Fålhagen. Mord är hemska men det får folk prata om andra mord i Fålhagen. Synd att jag inte skrev ner det jag hörde för några år sen. Finns det någonstans där man kan läsa om gamla mord som skett i vår trevliga stadsdel?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Apropå mord så begicks det ett på Törnlundsgatan i början på 50-talet. (hittade bilder:).
Om man besöker Upplandsmuseets digitala museum (digitaltmuseum.se o söker på Fålhagen får man över 1000 foton).
MVH
JKL

Juuso sa...

Underbart, vad intressant. Jag ska inte göra vår blogg till en mordblogg eftersom det faktiskt är väldigt lugnt i Fålhagen men jag ska försöka ta reda på lite mer om mordet på Törnlundsgatan. Återkommer med ett inlägg om jag lyckas vaska fram nåt. Eller är det någon som vet någonting om detta?

Skicka en kommentar