lördag 25 februari 2012

Hollywoodfruar i Fålhagen...















Maria Montazami, en av Hollywoodfruarna, kommer till Fålhagen den 21 mars! Hon ska hålla en inspirationsföreläsning om livet och perspektivet på det. Intressant. Jag ska erkänna att jag inte följt tv-serien men utifrån kvällstidningarna har man fått en bild att Hollywoodfruarna kanske inte varit tv-programmet med det filosofiska djupet. Bilden av alternativ verklighet kunde nog vara närmare sanningen. Det är alltså min bild utav programmet utifrån medierna. Det är hemskt för jag är helt säker på Maria har mycket dela mig sig om sin värld och sina erfarenheter. Precis som målningen här på bakgatan av Istanbul så har alla människor mycket att berätta. Det gäller bara att skrapa på ytan för att komma in på de viktiga frågorna. Jag tror faktiskt att en föreläsning med Maria vore intressant.

Föreläsningen kostar 100 kronor och avgiften skänks (oavkortad) till Sagahemmet i Uppsala. Man ska anmäla sig genom att kontakta en person på Mäklarhuset. Man måste föranmäla sig. Entréavgiften är 100 kr och man accepterar endast kontanter. Cash is King!

P.S. Missa inte de allra sista avsnitten av Desperate Housewives med start den 6 mars.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar