tisdag 28 februari 2012

Lennakattens station















Jag fick för mig att testa gå mellan Resecentrum och Strandbodkilen. Vi kan kalla det för perrongwalk. Perrongen i Uppsala är verkligen lång! Eftersom perrongen leder från Resecentrum till Strandbodkilen, så kanske kunde man kalla perrongen för "pendlarspången". Undrar när någon kan tänka sig ordna en löpartävling med namnet "Perrongsprång" för alla pendlar som dagligen springer på perrongen för att hinna med tåget. När jag gick där så fick jag syn på någonting som jag trodde var den gamla busstationen som bara flyttats till Fålhagensidan av Resecentrum. Så var det naturligtvis inte utan här på bilden kan ni se den nya stationen för Lennakatten!

Så här ser det ut när Lennakatten är i full fart:
http://www.youtube.com/watch?v=UDANSxp65rY

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstod aldrig riktigt varför man flyttade stationen för Lennakatten. Det tar ca 10 min att gå från stationen till östra stationen. Känns lite onödigt att lägga pengar på ett brobygge osv för att ha Lennakatten precis vid stationen. Vad är syftet med flytten?

Juuso sa...

Ja, jag vet inte. En sak som jag kan tänka mig är att stationen nu är mer en del av en helhet. Innan jag flyttade till Fålhagen så tyckte jag nog att den gamla stationen låg lite långt borta.

Skicka en kommentar