söndag 19 februari 2012

En övergiven busshållsplats




















Det är konstigt att jag inte lagt märke till detta tidigare trots att jag passerar platsen så gott som dagligen. Kanske beror det på att stadsdelens alkisar brukar sitta där och njuta av sina öl eller så har jag bara inte reflekterat över det men en av busshållsplatserna på Väderkvarnsgatan vid Vaksala torg är övergiven! Det finns ingen information om bussar där. Undrar om den här övergivna hållplatsen kommer att bli lika bortglömd i flera år som hållplatsen som bloggaren Scribo hittat. Det vore coolt. Jag tror dock tyvärr att man kommer att göra någonting åt den här busskuren inom kort. Antingen att kommunen plockar bort den eller så är det någon som försöker göra en brasa ut av den så som man försökt göra med busskuren bredvid.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa busshållplatser har jag kontaktat UL om, de har nu satt upp karta resp tidtabeller. Problemet med den ena kuren är att den dagtid upptas av personer som inte ska åka buss. De borde ha en egen kur, någonstans måste de ju sitta.
Hälsnngar Raija på Uppslaget

Skicka en kommentar