tisdag 21 februari 2012

Den nya bänken i Fålhagen




















I lördags gick jag hem från stan med en kompis och när vi passerade spåren vid resecentrum så utbrast hon: Exakt vad är färdigt här? Eftersom jag passerar området varje dag så har jag innerst inne accepterat att det ser lite halvfärdigt ut. Det finns ju ändå ett datum när allting ska vara klart. Jag är inte så orolig.

Men medan vi tittade runt lite mer i detalj så hittade vi en "bänk" gjord av frigolit med spotlights. Vid ån har man en uppvärm bänk, vid resecentrum utgår man ifrån att isolera kylan istället. Spännande med kreativa lösningar. Undrar vad det blir här när det är helt klart. Fålhagen är en stadsdel i förändring. Efter lördagens samtal vid middagsbordet är jag helt övertygad om att Fålhagen kommer att bli mer och mer populärt. Härligt!

P.S. Det kan vara värt att känna till den här extra bänken i fall SJ failar i framtiden...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar