söndag 22 september 2013

Lägenheter till salu i Fålhagen

Nu är det väldigt länge sen jag skrev om lägenheter som är till salu här i Fålhagen. Så jag gick in på Hemnet och kollade lite, och som vanligt finns det flera fina lägenheter ute på marknaden. Det är farligt att kolla på Hemnet, man blir väldigt sugen på att köpa en ny lägenhet :).

Den första jag fastnade för är en fint renoverad 3:a som ligger i Leche-huset på Norrtäljegatan 7A som syns på bilden här ovanför. Om man som jag är svag för 1920-talslägenheter, och dessutom gillar vitt, är det här en drömlägenhet. Utgångspriset är 2 995 000 kr, vilket numera nog är normalt för en så fin lägenhet så nära stationen. Men med tanke på att en liknande lägenhet (fast med orenoverat badrum) i grannhuset kostade 1 700 000 kr när vi tittade på lägenheter vintern 2008-09 så blev jag ändå lite chockad över priset.

Om man istället är ute efter en lite mindre lägenhet finns det även flera 1:or och 2:or till salu. Jag hittade en 2:a på Frodegatan 19B som har likadana ljusgråa orginalköksluckor från 1940-talet som vi har. Det är kul! Dessvärre (eller dessbättre för dem som gillar sånt) har lägenheten även kvar orginalinnerdörrar och garderobsdörrar i samma väldigt fula bruna färg som vi har (jag tror de är lackade med cellulosalack). Jag har velat måla om våra dörrar i flera år, men sen har ett par gäster berömt dem och sagt att de är såå retro, så då fick det vara. Så köp den här lägenheten, utgångspris 1 700 000 kr, om du gillar 1940-talsdetaljer! Enda nackdelen med lägenheten är väl att både köket och sovrummet ser väldigt små ut. Därför var det intressant att se att det ligger en till 2:a på samma adress ute till salu, men där man har tagit ner väggen mellan kök och sovrum, för att få större ytor. Så här har man chansen att välja den planlösning man gillar bäst. Det intressanta med den lägenheten är förresten att priset verkar ha sänkts från 1 675 000 kr till 1 575 000 kr. Kanske på grund av att den enligt mig är en 1:a numera. Eller är det första tecknet på att priserna kommer att börja gå ner?



0 kommentarer:

Skicka en kommentar