söndag 1 september 2013

Roadrage på Vaksalagatan


Eftersom jag missade bussen till Stadsskogen på Stadsskogens dag så hade jag tid att observera saker kring och på Vaksalagatan. Händelsekedjan ägde rum den 25 augusti. En tjej parkerar och låser sin cykel vid ingången till Kvarnen trots att det är skyltat att man inte får parkera sin cykel där. Jag glömmer bort parkeringen och tittar på någonting annat. Helt plötsligt ser jag den röda cykeln på platsen på bilden ovan. Någon tyckte väl att man inte ska parkera vid parkering förbjuden-skylt och lyfte cykeln ut på gatan. Tyvärr så missade jag vem som gjorde det. Jag tycker att det blir lite trafikfarligt här. Då glider det en polisbil förbi utan att göra någonting åt cykeln så jag gjorde inte heller någonting åt saken. Jag såg sedan att poliserna var på väg till Vaksala torg för att flytta på några alkisar som parkerat på bänkarna vid torget.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar