lördag 28 september 2013

Varför inte en cykelparkering här?


Här skulle man kunna ha stadens bästa cykelparkering! Alltså att man skulle kunna parkera sin cykel här på högersida av staketet. Det vore den bästa pendlarparkeringen i Uppsala :). Jag ser naturligtvis ett problem med detta och det är att då skulle alla som parkerar sin cykel vara tvungna att gå på cykelbanan. Nej, det skulle nog bli kaos. Jag tycker att min idé var genialisk. På vänstersida kan man inte parkera eftersom servicebilar måste få plats att köra ner till centralpassagen.

Jag passar på att tjata om Frodetrppan. I höst har det nog varit rekordmånga felparkerade cykla på toppen av Frodetrappan. Det ska bli intressant om problemet minskar när man öppnar Frodeparken inom kort. Annars så får jag starta en namninsamling i vår för en ändring av Frodetrappan. Jag vet inte hur många gånger jag skrivit att jag tycker synd om alla cyklister, barnvagnister eller resenärer som släpar upp sina väskor här.

Men det var värre förra året: http://falhagen.blogspot.se/2012/09/parkeringsproblem-vid-nya-coop.html
Det var massor med cyklar felparkerade utanför Coop. Idag är det i för sig en massa trottoarpratare som i princip blockerar ingången till Stationsgallerian. Jag vet inte vilket är värst...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar