onsdag 18 september 2013

Marknadsföring på andras bloggar...


Jag gillar när folk kan kommentera fritt på bloggar eller på Facebook. Majoriteten klarar faktiskt av att hålla god ton. Jag är online så ofta så att jag skulle kunna moderera kommentarerna vi får till bloggen men det känns onödigt. Eller rättare sagt så har det känts onödigt. På sistone har vi börjat få nonsenskommentarer på bloggen. Företag som skriver en kommentar på bloggen som "en person". Dels så är kommentaren helt onödig och så är kommentarskribentens namn en länk till företaget. Detta har nu blivit ett svenskt fenomen, tidigare har man fått kommentarer på engelska. Så vad ska man göra? Blir det här alldeles för vanligt så finns det inte så mycket mer man kan göra än att stänga kommentarsfältet. Det vore dock supertråkigt. Om ett företag tycker att vår blogg är en bra länkning så kan man faktiskt kontakta oss och erbjuda pengar. Jag har F-skattesedel för textskapande. MEN bara om företaget har en koppling till Fålhagen eftersom vi försöker skriva om saker som bara handlar om Fålhagen. Vi får se vad som händer med företagens nonsenskommentarer på vår blogg. Jag är lite trött på dem. Förbannande nättrender.


Tänk om man hade lika tydliga regler för brott mot internetetikett.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar