onsdag 3 april 2013

Amerikansk fotboll i Fålhagen


Vet ni vad. Uppsala ska ha student-VM i amerikansk fotboll 2014. Jag läste någonstans att det ska gå av stapeln mellan 28 april och 10 maj 2014. Helt ofattbart! Och det bästa är att Uppsalas trevligaste stadsdel, Fålhagen kan få sin del av kakan. Idrottsnämnden vill veta vad det skulle kosta att lägga konstgräs på Österängs IP! Detta är stort och jag hoppas att det blir av.

Mer om nyheten hittar du här:
http://www.unt.se/uppsala/satsning-pa-amerikansk-fotboll-2354002-default.aspx

Och Uppsala 86ers skriver också om detta:
http://www.86ers.se/News/2873135/Uppsala-fick-VM-2014!

Jag har bara en fråga: Var och när kan jag köpa biljetter till evenmanget? Jaja, jag vet att det är tidigt men jag tänker så här: Den här chansen kommer inte den här fålhagenbon någonsin att få igen. Hur många matcher kan man se?

Hysteriskt kul helt enkelt. Jag vill inte sätta press på beslutsfattarna men jag tycker att mina skattekronor skulle vilja växa i konstgräset på Österängs IP :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar